måndag 23 januari 2012

Fyra veckor kvar - en bra dag!


Så är man då inne på den riktiga nedräkningen - om fyra veckor är det dags! Med tanke på gårdagens inlägg med idel snöbilder, så är det nästan ofattbart att vi snart ska vara i sol och 30 graders värme.......Men nu går det fort! Thailand - here we come!


En öl på stranden i fotogenlampans sken när solen går ner.......... Bättre blir det inte!


Och nu får jag lov att stanna alla mina 44 dagar, för nu har jag en stor och tjusig visumstämpel i passet!


Men Rörö idag var inte så illa heller. Precis som jag hoppades var det i stort sett snöfritt när jag kom hem från Dalsland igår, och dagen idag bjöd på strålande sol och ett par minusgrader. OK - lite kyligt i vinden, och ansiktet frös nästan till is, och halt var det, men i det stora hela rätt OK. Det kunde varit värre..........
Och posten idag var trevlig också. Återbetalning av bilförsäkringen, återbetalning från A-kassan och saldo på ett konto jag hade glömt av! Fantastiskt att pengarna bara rasar in på kontot till en nybliven pensionär...... Tyvärr lär det väl inte fortsätta på detta viset, men just idag var det en bra dag!


Och i morgon blir vi hundägare, Tommy och jag. I alla fall i två veckor. För i morgon kommer Pajen och flyttar in. Så det kan nog bli lite storpudelbilder framöver..........

2 kommentarer:

  1. Hmm...om fyra veckor...och om sju veckor är man hemma igen(!)...ser man det så låter det inte så kul!♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Det ser mkt bättre ut hos dig... här pulsar jag fram på hundpromenaderna, fryser och svär...
    Nu ser jag fram emot många fina storpudelbilder!!

    /syster gittan

    SvaraRadera