torsdag 9 februari 2012

Premiär!


Äntligen! Efter många om och men har jag min nya kamera i min hand! En väldigt vacker och fantastisk Canon Powershot SX 230 HS. I alla fall tror jag att den är fantastisk...... Det beror kanske lite på mig själv också.......


Igår kväll laddade jag batteriet, i morse fixade jag resten så kameran blev funktionsduglig, och sedan var det dags att gå ut och prova underverket. Och jag som inte har varit särskilt förtjust i zoomfunktionen - jag tycker inte att det brukar bli särskilt bra. Men det är klart - det är en viss skillnad på 4x och 14x zoom......... Så jag var ju tvungen att testa den.


Fast det var inte så lätt med en ryckande och skällande raggmunk vid namn Olga i ena handen! Så jag tror att jag måste gå på fotosafari snart igen - utan hundar!


På västsidan var det alldeles fantastiskt idag!


Zoombild!


Och en till! Stora Pölsan syns alldeles väldigt klart och tydligt mot den molnfria februarihimlen.


Och på Ersvan åkte barnen skridskor idag också. Det gör de varje dag nu. Får väl hoppas - för deras skull - att isen ligger lika spegelblank nästa vecka också. För nu börjar sportlovet!

Lycka är att få en ny kamera när det är 12 dagar kvar till långresan.........

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tar!! :) Grattis till nya kameran!

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande...förstår din iver! Tack för dagens hundpassning. Hörs i morgon!

    SvaraRadera
  3. Du har ju alltid så fina bilder i din blogg....men nu är det ju rena proffsbilderna. Grattis till kameran

    SvaraRadera
  4. Ja, med risk för upprepning måste jag bara gratulera till den nya kameran! Förstår att det är den nya följeslagaren till den härligt förestående resan. Du verkar ju taktera den finemang redan så nu ser vi som stannar på hemmaplan fram emot härliga och exotiska bilder ;-)

    Kram till dig från Ingela

    SvaraRadera