fredag 15 januari 2016

Konstiga prylar och flyttfåglar


Konstiga prylar hittar vi lite överallt. Sådana här sitter vid sidan av fönstren på huset. De ser ut som någon slags spjäll, men vad det är vet vi inte. Det skulle vara intressant att veta vad de är till för.........


En annan konstig pryl hittade jag i ett skåp idag. Kan det vara en sådan här man använder när man gör Cyprus coffee? I så fall måste jag testa!


En konstig pryl till...... Eller - konstig och konstig - det är det trasiga hjulet från vår Dramaten! Det klarade inte trottoarkanterna (som är rätt höga här) när vi skulle dra hem vår nyfyllda vattendunk idag. Jag säger bara - plast är värdelöst! Vi får försöka fixa det, men jag tror inte att det kommer att funka. Det får väl bli en ny Dramaten då, för en sådan är vi helt beroende av!



Sädesärlor har vi här. De sitter mitt i gatan och flyttar sig bara när katterna kommer för nära. Till Sverige kommer de inte förrän i början av april. De är flyttfåglar, precis som vi!
(Bilden tog jag uppifrån balkongen, med högsta zoom, så den är väl som den är. Men den får vara med i alla fall!)


Idag köpte jag en tidning medan jag väntade på att Tommy skulle komma tillbaka efter motionsrundan. Klart att man måste läsa om vad som händer där man är.......

Nu ska kamerabatteriet laddas, för i morgon åker vi till Potamos! Det blir nog många bilder därifrån......

1 kommentar:

  1. Översta bilden är väl till för att fästa snöret till en markis om jag inte är helt ute och cyklar.Finns ju liknande även i Sverige.
    För övrigt så är det ca 32 grader i Thailand nu. :)
    Marie K

    SvaraRadera