lördag 2 januari 2016

Is!




Ja, faktiskt. Is på balkongen var det i morse. Det är lite svårt att svälja........Men så är det visst här. Ibland snöar det, men oftast är det svensk sommarvärme. Isen låg kvar rätt länge. Till slut tog jag bort den med våld, för is vill jag inte se här! Nu är den borta, och förhoppningsvis slipper vi den i fortsättningen, för nu blir det så sakteliga varmare igen!


Frampå dagen tog jag en promenad, väl påklädd. Men det var faktiskt mycket varmare än jag trodde, så jag fick klä av mig efterhand.........
Lördag eftermiddag. Det mesta var stängt. Framför allt så var Metro stängt - och vi som behövde handla så mycket! Lite snopen blev jag......Tur att kioskerna har öppet - där finns det viktigaste man kan behöva!


Visst kan man tvätta mycket för hand, men lakan och handdukar är besvärligt. Vi får nog gå hit.......


Trots morgonens frost blev det en  riktigt fin dag - och riktigt varm! fast det börjar bli kallare såhär på kvällen när solen har gått ner.


Lycka en sådan här dag är väl att se Sverige slå Slovakien i hockey........


Så har det blivit mörkt på riktigt, och det drar rätt mycket från fönstret. Det går att åtgärda.......

 Nu tar vi avsnitt 5 av Vikings! Den kan vi inte se hemma, men det kan vi här........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar