tisdag 12 januari 2016

Bråk!


Natten blev besvärlig. Ja, inte för mig - jag sov som ett barn, precis som vanligt. Men Tommy hamnade i bråk med en mygga som antagligen trodde att det var sommar (och det är det, för oss! Men det det borde det inte vara för myggorna kan man tycka......). De slogs i ett par timmar. Myggan vann. Nu har han två stooora myggbett, ett på kinden och ett på armen. Kliar gör de, och rejält svullna är de också. Och i morgon kommer de att vara ännu värre......
Det är konstigt - myggen älskar Tommy, vart han än kommer! Mig ignorerar de. Det gör inget.......


Morgonen började alldeles ljuvligt, med kaffe i solen på balkongen. Fast lagom till frukosten kom regnet. Som tur var gick det ganska fort över och vi kunde ta vår dagliga promenad. Det var egentligen lite för varmt med tröja...... Tommy, med en svår natt bakom sig, tog det lugnt i solen en stund medan jag handlade lite.


De här skönheterna har jag missat innan! Men nu upptäckte jag dem - så vackra!

På hemvägen blev det hämtmat. Ibland har man bara inte lust att laga mat, inte ens jag som gillar matlagning......... Vi har faktiskt inte ätit ute en enda gång sedan vi kom hit. Det beror nog mest på att det är rätt långt till närmsta restaurang - vi har inte lust att vandra fram och tillbaka i mörker. Klockan fem är det mörkt, och då är det riktigt mörkt! Men det kommer - framöver. Grillspetten var goda i alla fall........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar