lördag 11 oktober 2014

Hjälp......


....var är min kamera? 


Vi tog en sväng i skogen. Jag trotsade älgflugorna med röd toppluva och myggmedel. Tommy tyckte att jag var rätt snygg. Han är snäll, han......Jag ska förskona er från den synen - den var inte så rolig. Och inte hjälpte det heller. Myggmedel verkar de vara immuna mot, de där äckliga odjuren, och hur de kunde ta sig in genom en tättslutande röd toppluva är en gåta. Trots alla åtgärder för att slippa världens äckligaste kryp så hade jag ändå några i håret när jag kom hem!


Fast innan vi tog skogsturen så åkte vi till varvet och drog upp flotten på land. Där får den ligga tills i vår någon gång.


En riktig regnskur närmade sig


men när den var över efter bara några minuter så var det fint igen!


Vackert och vindstilla!


Hästarna såg ut att ha det gott där borta på Alcatraz.


På väg hem efter svampplockningen fick vi se älgkon, mumsande på äpplen i grannens trädgård. Hon gillade inte att vi stannade till, utan vände rumpan till och försvann in i skogen.

Skogsturen gav oss - förutom älgflugorna - ett gäng gulingar som räckte till varsin macka. Men kameran var försvunnen. Jag hade den när vi var på varvet. Sedan bytte jag jacka innan svampskogen och trodde att jag hade lagt den i fickan. Där fanns den inte. Hade jag glömt den hemma då? Där fanns den inte. Nu började jag tvivla på mitt eget förstånd........
Vi tog en sväng tillbaka till svampstället, men på vägen dit hittade jag den, mellan sätena i bilen! Skönt - jag har inte råd att köpa ny kamera.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar