fredag 10 oktober 2014

Mörkt, så mörkt........



Inte har det blivit så väldigt mycket gjort idag. Men vem säger att man måste jobba hela tiden? Huvudsaken är väl att det som måste göras blir gjort - någon gång......Senare eller så........
Vi ska ju inte åka hem ännu på ett tag.


Mest har vi nog vandrat runt och tittat. Här är en som åldras med behag - blåbärsbusken!


Ringblommorna, som kom sent i år, visar sig fortfarande från sin allra bästa sida.


Och vad har vi här? De blå bolltistlarna har blommat ut för rätt längesedan. Kvar är bara bruna spretiga saker. Utom den här - en alldeles ny bolltistel! Det är bara att hoppas att den kommer att hinna slå ut innan frosten slår till.......


Det är inte mycket blommande kvar, men en del är väldigt vackert ändå, klätt i höstfärger!


Nere vid infarten hittade jag både blommande oktoberastrar och drakmynta! Hur har de hamnat där?


Överlandet är fortfarande vackert blommande!

Lite har vi i alla fall fått gjort idag. Tommy tog en sväng i skogen och kom tillbaka med åtta gulingar. Det räckte inte till varsin macka, så vi fick göra en djupdykning i frysen. Gott var det i alla fall, med kantarellmackor på utsidan i eftermiddagssolen!
Jag hämtade in alla växtstöden - tror jag. Det ger sig snart om jag har hittat alla........ Så har jag tömt blomlådorna, för nu har våra underbara "Million bells" lagt av för i år. Fast de hamnade inte i komposten, utan i "skamvrån". Vem vet - de kanske frösår sig och dyker upp nästa år........


Klockan sju på kvällen är det riktigt mörkt. Och värre ska det bli.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar