onsdag 8 oktober 2014

Dags igen!


Vartannat år är det dags. Och det är ju jättebra. 


Samtidigt kan jag ju passa på att titta lite på mitt gamla hus. Det är sig likt. Och längtar tillbaka - det gör jag inte!


Tommy hjälpte Åke med båten under tiden jag var i stan, och tillsammans lyckades de få ordning på problemen. Jag tror att det funkar nu! När jag kom tillbaka var de precis klara, och sedan blev det pannbiff till middag där uppe på toppen! Tack Eva och Åke - det var supergott efter en hård dag i stan! Sedan öppnade himlen sig efter en solig, blåsig dag, och blixt och dunder blev det också - ett riktigt höståskväder!


Det blev en snabb middag, för klockan 17 skulle det vara möte för hyresgästerna på Bynsvägen angående lokalen i källaren. Den får användas av oss hyresgäster, och lite nya riktlinjer skulle dras upp. Och så blev det ju diverse annat avhandlat också, när hyresvärden Öbo (Öckerö kommunala bostadsbolag) ändå var där......


Där nere i källarlokalen hittade jag vårt olivträd som har stått där i ett fönster i två år. Det var väldigt dött, men faktiskt riktigt vackert....... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar