söndag 2 mars 2014

Viktigt uppdrag!


Nu var det allt dags, efter fem veckor med trasiga glasögon! Visst - jag fick dem fixade på Big C för ett tag sedan, men det höll inte ens ett dygn, så ramlade den där förargliga lilla plastpluppen av igen. Och har man, som jag, progressiva glasögon, så blir det väldigt konstigt.....Förresten hände det både med mina nya och mina gamla glasögon, så nu hade jag inget riktigt fungerande par..... Kata Center och BK Vision alltså!


Och där på väggen hittade vi en bild från förra årets glasögoninköp! Den gullige optikern förvann med mina båda par trasiga glasögon och kom tillbaka efter en stund med två par hela! Han lovade att nu skulle de hålla! För säkerhets skull skickade han med mig extrapluppar....
Och inget kostade det.......


När vi nu ändå var i Kata tog vi förstås en sväng till huset där vi bodde förra vintern. Det var sig likt! Vid det där bordet innanför grinden åt vi frukost varje morgon......


Och på den balkongen har vi tillbringat många sköna kvällstimmar!


Grannarna var hemma, men de hade redan gått in för kvällen. Synd - det hade varit roligt att säga hej och se om de små killarna hade växt mycket på ett år!


Men oj - Lucky Guesthouse var försvunnet! Alla bungalowerna var rivna och låg i högar på marken! Här ska visst byggas nytt, och pool ska det också bli! Undrar om det nya också blir budgetboende? Och undrar vart alla de som tog in på Lucky tar vägen nu?


Såklart att vi måste äta middag på "stamstället" - Bluefin - nu när vi var här! Där var det sig alldeles likt, fast ny serveringspersonal........


Och den mexikanska pizzan, storlek small, var lika god som för ett år sedan.....
På gatorna i Kata Center var det lugnt - väldigt lugnt! Lågsäsongslugnt......


Det blev tidig middag för en gångs skull. 
Och kvällsbilden är tagen från badrumsfönstret den här gången, om nu någon skulle undra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar