måndag 17 mars 2014

Sista dagen......


i Byn! För i morgon flyttar vi......


Molnigt, fuktigt och hett var det idag! Vi tog en tur uppför backen, till Sai Yuan Elephant Camp. Och nej - vi skulle inte ta någon ridtur! Vi ville bara titta lite närmare på de mäktiga djuren.....


Och babyelefanten var svår att motstå! En korg med bananer för 100 baht var ju inte direkt billigt, men vad gör man inte...... Elefantungen var rätt nöjd!


"Nähä du - ta inte hela korgen! En bit i taget!"


Och där försvann sista bananbiten!


Som sagt - mäktiga djur!


Tommy kände sig ganska liten.......


Även elefanter behöver vattenpaus ibland.


"Katt på hett plåttak" - det finns en film från 50-talet som heter så. Jag tror att jag har sett den någon gång i forntiden, men jag minns inte vad den handlade om eller om den var bra....I alla fall mindes jag titeln när jag såg den här katten från balkongen. Han hoppade upp på det smala planket, balanserade längs det och hoppade vigt ner på andra sidan. 


Sista kvällen i Byn, och spaghetti Carbonara på Hen Chef. När vi gick hemåt hade fullmånen börjat stiga.....


Sista kvällsbilden från balkongen - i alla fall för den här gången. Nu blir det en annan kvällsutsikt den sista veckan.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar