onsdag 19 mars 2014

Problem...........


Jag vaknar ju alltid tidigt, men idag var jag uppe före solen! Det blir gärna så när man hamnar på ett nytt ställe.......


Men inte gjorde det något! Det är rätt mysigt att stå högt här uppe och titta ut över en nyvaken strand.  Det finns en del som badar innan solen har gått upp. Eller joggar på stranden för den delen....


Idag var det högt vatten! Och enda skuggiga platsen som var ledig var i lagunen, så där slog vi oss ner.


Små fina skyltar hittade jag. Fast - Nai Harn Beach - dit undrar jag om man tar sig den här vägen.....


Underhållning! En rysk herre stod i vatten till midjan och fiskade större delen av dagen. En massa småfiskar drog han upp, den ena efter den andra. Fast han hade hjälp av en kompis som matade fiskarna med bröd! Undrar vad han gjorde med fångsten? Det var inte mycket mer än akvariestorlek på fiskarna......


Min gamla kompis, Bao, strandhund på Kata  Beach, kom och hälsade på en sväng. 



En vacker lunch på Kata Mama. Chicken Satay. (Fast Stenbordets sås är både starkare och godare.....)


En trevlig nyhet på Kata Sun Beach - vattenkokare på rummet! Härligt - nu kan vi dricka morgonkaffet ute på altanen innan frukosten!


En annan trevlig nyhet på utsidan - ett stånd där man kan köpa frukt och fruktshakes!


Ottos restaurang heter ju egentligen Kata B-B-Q. Fast för mig är det bara Ottos. God mat och trevlig personal! Några har jobbat här i många år och, som en av tjejerna sade: "jag blir nog kvar här resten av livet!" Hon såg ut att vara rätt nöjd med det......


Problemet!
Jag hittar ingen naturlig kvällsbild, som den jag hade på Malee Garden! Så det får bli Big Buddha


eller kvällshimlen bakom berget......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar