onsdag 18 december 2013

Visit, bak och gamla kakburkar......


Idag tog vi en sväng till Eva och Åke fram på seneftermiddagen. Det var längesedan sist, och det var läge idag om vi skulle hinna ses innan jul. För dagen innan julafton åker vi till Drömstugan, och innan dess ska det hända en del annat. 


Kaffe, pepparkakor och ett glas bubbligt rosévin - gott! Fast Åke lyckades smälla av vinkorgen så högt att jag misstänker att grannen ovanpå trodde att det var skottlossning!


Några timmars småprat - mysigt! Och Eva har fastnat i Wordfeudträsket!


Pepparkaksdeg gjorde jag innan vi gick till Eva och Åke. Den fick ligga och vila i kylen medan vi var borta, och när vi kom hem bakade jag ut en del av degen - resten får vänta. Skurna pepparkakor blev det - det har jag inte ätit sedan jag var liten och min mormor bakade sådana.


Så kom Tommys barndoms kakburk till användning igen, sådär 60 - 70 år senare.......


2 kommentarer:

  1. Åh... den kakburken kommer jag ihåg - och jag minns exakt vad den stod oxå - nostalgi!

    SvaraRadera
  2. Mycket innemys blir det runt jul! :)

    SvaraRadera