tisdag 10 december 2013

Lasse och Gule skären


Och så var Lassen färdig då. Jag som hade satsat på Zions ettårsdag - nu får han den i julklapp! Jag undrar om det blir den sista Lassen jag broderar till ett barn i släkten? Jag har garn kvar till ytterligare en....... Men för tillfället är jag ganska nöjd med att Zions Lasse är klar - det är mycket jobb, och tar tid...... Men visst är han så ful så han är söt!?


Men innan jag avslutade den där julklappen tog jag en - ensam - promenad. Tommy hade fastnat i datorn, som för en gångs skull uppförde sig som den skulle, nu när vi bytte från Explorer till Chrome.....

Gule skären.......


Badplatsen på Rörö


ligger öde.


Sven, förra veckans storm, gick hårt åt stranden.


Idag ligger havet alldeles stilla.


På väg hem. Och solen är på väg ner.


Alla sjöbodar, stora och små, i det sista dagsljuset........


Fiskebåten Svanen är på väg in i hamnen.


Dags att lägga till......


"Jag ville plocka blommor och binda mig en krans
Men marken den var frusen och inga blommor fanns"

Det enda som lyste upp i allt det grå och bruna var detta..........



1 kommentar: