måndag 23 december 2013

Dan före........


dopparedan lämnade vi Rörö redan 9.15 på morgonen. Det gäller att vara framme innan det blir mörkt, för annars blir det svårt att se därnere i brunnen. Det första vi måste göra är ju att få igång vattnet igen, och då får man (läs Tommy!)
gå ner i brunnen och skruva dit en plupp av något slag.


Dessutom var det stopp på vägen. Skinkan måste inhandlas, för den ska kokas direkt när vi kommer fram. 
Vädret på väg upp var mer än konstigt. Regn, sol och hagel, och så började det om igen. Och till och med en regnbåge fick vi se. Något julväder är det inte (dvs.snö och så....) men det gör inget!


Visst hann vi fram innan det blev mörkt, men solen var inte särskilt långt uppe. Kråkviken - 7 kilometer kvar..........


Lite sol i alla fall........


Det mesta julpyntandet får vänta tills i morgon - hugga gran till exempel. Men den lilla dörrkransen fick komma upp i alla fall.


I brevlådan låg ett julkort från Elsa och Ulrich - de tidigare husägarna.


I morgon får vi skicka ett vackert kort till dem!


Julstjärnan som vi fick av Johanna och Micke fick följa med till Drömstugan. Nu står den mitt på bordet och lyser upp hela rummet, tillsammans med julljusen.


10 grader var det inomhus när vi kom idag. Efter ett par timmar var det 23. Nu är det i varmaste laget......28 sådär. Men det gör inget........
Och så är det julafton i morgon. Och jag är så nyfiken på mitt paket från familjen i Dalarna!


Men jag får väl bärga mig några timmar till. För nu ska vi titta på Bingolottos uppesittarkväll och vinna en massa pengar.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar