torsdag 12 april 2012

Längesedan..........


......vi gick ut i bergen! Men idag blev det äntligen av, för idag regnade det inte, och inte blåste det heller, och alla var mer eller mindre friska. Så vi  gav oss iväg ut på en tur,


Monica, Per-Erik och tre glada hundar


och Tommy och jag. Pajen fick glädjefnattl och jagade runt och skällde som besatt! 



I klippskrevorna börjar det spira lite smått


och solen försökte bryta fram genom diset som har legat över ön större delen av dagen.


Och till slut lyckades den, solen! Även om den inte sken direkt över oss så kunde vi i alla fall skymta den långt borta över bergen!



Syrenerna är på god väg........


...........och jordgubbarna har nya ljusgröna blad. Det börjar bli hög tid att gräva upp landet och sätta potatis  om någon vecka eller två...........



Bild från Internet

Nu har vi varit hemma i Sverige i en vecka, och äntligen börjar jag se ljuset i mörkret - jag tror att jetlagen börjar ge  med sig - äntligen! Den här gången har det varit jobbigare än vanligt - beror det på att jag var borta ganska länge, eller kan det ha med åldern att göra? Inte vet jag - men nu börjar jag i alla fall känna mig som en människa och inte som någon skum halvfigur!
Så i morgon blir det en ny resa..........




1 kommentar:

  1. Hmm...ja det har varit lite mycket det sista - men nu vankas nya tider och många goa bergspromenader!

    SvaraRadera