måndag 5 september 2011

Sista sommarsöndagen?


Tidig söndagsmorgon, på väg hem efter helgens jobb.




Och att sova är inte att tänka på! Nej - här ska tillbringas så mycket tid som möjligt utomhus - vem vet när vi har sol och 22 - 23 plusgrader igen? Så jag fick med mig tre stycken ut: Monica, Per-Erik och Tommy. Plus ett par hundar förstås! Och inga småpromenader handlade det om idag - Blå ring fick det bli!



Ett par såg lite tveksamma ut........Men hundarna var förstås inte nödbedda! Och varför inte utmana kroppen lite ibland - vad är väl en halvmils vandrande och klättrande bland bergen och vadande genom gyttjepölar? Sådant kan man stå ut med - i alla fall ibland, och i alla fall i världens vackraste landskap! Lite ont här eller där - det är en bagatell!



Per-Erik har långa ben och tog täten och drog ifrån. Tommy hängde på bra, men sackade då och då. Fast det var taktik, sade han........??  Ibland, som här, tog de en vilopaus och väntade in eftersläntrarna, dvs Monica och mig. Vi hade ju ett par hundar att hålla reda på, som tog sina egna utflykter!



Typisk egen Moa-utflykt!



Nästan hemma, efter 2,5 timmars vandring! "Och så avslutar vi med en snabb joggingtur"!




Lite möra var vi nog allihop, men det hindrade oss inte från att äntligen göra slag i saken och klättra upp på toppen för att se solen gå ner i västerhavet framåt kvällen. Jag vet inte vad vi hade förväntat oss riktigt - kanske det här? (Solnedgång på Koh Lanta i februari!) Men molnigt var det, och blåsigt - fast varmt! Så någon sol var svårt att se. Men den fanns där - någonstans......... Och regnet skulle inte komma förrän 20.00 enligt klart.se. Och bara lite stänk skulle det bli. Och nu kommer jag inte att lita på klart.se mer, för 19.00, när vi satt oss tillrätta, så öppnade himlen sig och någon hällde hinkar med vatten över oss!



Men vad gjorde det - det var ju bara vatten. Och regnvatten lär ska vara väldigt bra för håret har jag hört..........Fast vi såg nog ut som om vi kom direkt från trollskogen - i alla fall jag! 
Nej - någon synlig solnedgång blev det inte idag. Men det har ju varit några andra fina under sommarens lopp - den här t.ex.! 
Och förresten hade vi väldigt trevligt inomhus också.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar