söndag 15 augusti 2010

Augusti...........

....är en fantastisk månad! Häromdagen kom jag till Rörö samtidigt som ett otroligt skyfall drog in. Det regnade så mycket att det gjorde ont! Under de 5 minuter det tar från färjan och hem till Monica och Per-Erik lyckades jag bli så genomblöt som jag sällan har varit. Hela hamnplan och hela vägen var en enda stor sjö! Det blev att strippa på trappan innan jag kunde gå in i huset! Tyvärr (?) har jag ingen bild på det......



Samtidigt var det riktigt varmt! Lite åt Thailandshållet faktiskt.........Kvällen blev underbar, med den mest fantastiska regnbåge över mitt hus.......




Monica inspekterade sina odlingar (som ser bra ut tycker jag), men där fanns en del objudna gäster som tuggade i sig både det ena och det andra. Så Per-Erik fick rycka ut med kniv och mord i blicken..........




Några sådana här rara djur gick åt den kvällen!




Andra rara djur tog det väldigt lugnt - som Olga till exempel........




......och Mistel! Djur är kloka - i sådant här ovanligt väder ska man bara koppla av och njuta av situationen och vara nöjd med tillvaron.......




Men nu är jag tillbaka i stan. Och packar och packar...... Hela lägenheten är full med flyttkartonger, inköpta för dyra pengar hos Clas Ohlson - men nu ser jag äntligen slutet nalkas.......




Om mindre än två veckor är jag här - på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Ja du nu är det nära/E

    SvaraRadera
  2. Vad underbart. Tänkte på dig här när jag under kvällen beskådade min stockros som äntligen blommar.Du sade nämligen en gång att de kan vara svåra och de är de. Men framförallt tänkte jag på det här med drömmar jag fick mitt sommarhus och du får nu ditt på rörö. Toppen och jag kommer och hälsar på dig så småningom när du har mer tid och landat lite. kikki

    SvaraRadera