söndag 29 augusti 2010

Äntligen - flyttdag!

Lördagen den 28 augusti vaknade jag och fjärilarna i min mage redan vid 5-tiden. Inte för att det var nödvändigt - allt som gick att packa var redan klart, och flyttgänget från Dalsland skulle dyka upp vid 10-tiden. Det gjorde de, punktligt, systrarna och svågrarna. En snabb kopp kaffe och en macka - sedan var vi redo! Det visade sig efter ett tag att den stora kärran som var med från Dalsland inte räckte till riktigt. Så det blev att ge sig ut på stan och jaga ytterligare ett släp. Och hur lätt är det en lördag middag när man inte har bokat innan? Dessutom var det "flytthelg" - dvs. det var inte bara jag som skulle flytta detta månadsskifte. Men mitt fina flyt fortsatte - vi fick tag på ett släp till. Men nu var det bråttom - färjorna går inte direkt ofta på helgerna! Så det sista packades på det nya släpet i en rasande fart! Återigen hade vi tur och hann med den planerade färjan med god marginal!




Solen strålade från en klarblå himmel, och ser man på - Säve flygflottilj hade en strålande uppvisning över oss för att hälsa mig välkommen till Rörö! Gulligt av dem tycker jag!




Monica följde hela dagen med kameran - själv hade jag annat för mig........ Här anländer stora släpet in på gården.....




.......och flyttgänget gör sig redo!




Per-Erik kom i full fart på cykel och högg i direkt - stark grabb, Per-Erik!




Lycklig eller???




Systrarna Sisters har kort - mycket kort - paus.




Tja - så småningom får jag nog ordning här.........




Nu kom den värsta biten - den stora och supertunga bäddsoffan skulle in och uppför trappan - som svänger dessutom. Allvarlig konferens - hur gör vi nu?
Själv vågade jag inte ens titta på eländet - tänk om den inte skulle gå in..........




Men visst gick det! Fast tufft var det!




På 1,5 timme hade vi fått in allt! Nu var alla störthungriga, och i linje med mitt flyt hade Fiskeboa öppet för näst sista dagen för säsongen. Fast för säkerhets skull hade jag ringt på förmiddagen och beställt mat - ibland tar den slut framåt eftermiddagen nämligen. (Populärt ställe!) Det visade sig vara klokt. Rödspättan var slut, fast till oss fanns det! Gissa om det var gott!




Tack alla i flyttgänget! Det gick som på räls! Och nu bor jag på Rörö.........
Fortsättning följer............

5 kommentarer:

  1. En flytt att minnas...efterlängtad, rolig och spännande...och nu är det över!
    Nu får du fixa till därhemma så man kan bli bjuden på en kopp när man har vägarna förbi!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt nya öliv!

    SvaraRadera
  3. Grattis till en lyckad flytt..och alldeles säkert mysigaste hösten på länge!!/E

    SvaraRadera
  4. Ja, det var en dag att minnas!! Men nu är det klart!! Hoppas du har fått TVn!
    /syster gittan

    SvaraRadera
  5. super stort grattis till dig, måste kännas underbart nu!! hade ju dig med på min blogg förut men ja har inte din email så ja har inte kunnat bjuda in dig. vill du skicka ett mail till mig så lägger jag in dig där ? johanna_fridh@hotmail.com kram!

    SvaraRadera