onsdag 18 augusti 2010

6 år och skolbarn

Leo, mitt yngsta barnbarn, har just fyllt 6 år! Och det är spännande och speciellt.......



När man är 6 börjar man skolan! Eller i alla fall förskoleklass, eller "nollan".




Leo har tränat på att läsa, räkna och prata engelska länge redan. Och han har varit och hälsat på i skolan, träffat sin fröken och sina blivande klasskamrater och ätit lunch! På egen hand. Pappa fick stanna på utsidan!




Leo bor i Gopshus, mitt ute i skogen, med en vidunderlig utsikt över Dalälven! Så nu får han åka skolbuss till Mora. Det blir också spännande!




Hoppa studsmatta får han göra efter skolan nu.........




Och det är nog bäst att ha kläder på sig - till och med onödiga strumpor och kalsingar - när man ska gå i skolan.




Ja, det blir hårda bud........ Men det kommer nog att bli jättekul!!!

Leo läser min blogg och skriver en liten kommentar ibland, med hjälp av mamma eller pappa. Nu tyckte jag att han kunde få ett inlägg bara om honom. Hoppas att du gillar det Leo!

3 kommentarer:

  1. Har precis läst upp för Leo ditt inlägg. Han tyckte det va kul att du skrev om honom, särskilt den delen där du nämner strumpor och kalsonger. Vi tränar på detta och får se om det ger resultat. Ja, lillpojken börjar bli stor. Stolta föräldrar följer med honom på måndag på hans stora dag. Ryggsäck, pennor, sudd och pärm är inköpta. Massor av kramar från familjen i Gopshus. Vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj...så nu är et dags. Jag är säker på att lille Leo klarar skolstarten alldeles utmärkt...med eller utan kläder!

    SvaraRadera
  3. Stora killen!!! Ja, sen går det fort.... Innan man vet ordet av så har den gulliga sexåringen flyttat mååååånga mil hemifrån, eller ryckt in i lumpen! Fattar inte vart tiden tog vägen med mina gossar!!
    /syster gittan

    SvaraRadera