måndag 7 maj 2018

Väldigt farlig


Hönshuset. Arbetet pågår. Det är rätt jobbigt. Björkvirke är stenhårt!


Idag var det takstolar som skulle upp. Tommy sliter som ett djur. Jag håller. Och så hämtar jag verktyg och andra grejor. Däremellan njuter jag av sol och värme, fixar lite i trädgården och lagar lite mat mellan varven.....'


Chilli är överallt! Han är gärna i närheten av oss - jag tror att han blev skrämd av elaka Måns häromdagen. Elaka Måns är en stor svart katt som tror att det här är hans trädgård. Han gillar inte att Chilli har flyttat hit. Häromdagen jagade han in honom under huset, och där blev Chilli kvar en bra stund. Jag, i min tur, jagade bort elaka Mäns! Sedan dess har vi inte sett till honom. Jag måste ha sett väldigt farlig ut........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar