fredag 11 maj 2018

Första klippningen


Fler sommardagar! Gräset växer - dags för första klippningen! Det gjorde jag rätt bra tycker jag själv i alla fall....... 


Det exploderar lite överallt i trädgården - bergenian blommar för första gången på flera år. De sista två åren har rådjuren tuggat i sig den under vinterm - då blir det inga blommor på våren. I år har den fått vara ifred......


Hallonbuskarna har slagit ut. Nu är de så höga att vi måste bygga något för att stötta upp dem. Väldigt snart måste vi göra det. Helst igår.


Vårkrage - den slog ut idag.


Förgätmigej - i tusental här i trädgården!


Igår kväll och inatt regnade det, och åskade. Idag var det molnigt på morgonen, men varmt - 14 grader när jag kom ut innan 7 i morse. Fast det skulle komma mer regn och åska under dagen, så jag klädde på mig ordentligt innan jag åkte till Bengtsfors för att uträtta diverse ärenden. Det fick jag ångra. Solen sken från en klarblå himmel, och alla gick i shorts och t-shirt. Utom jag då.......... 


Tommy stannade hemma och jobbade vidare med hönshuset. Det börjar ta form..... Klart för fönster - taket nästa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar