torsdag 31 maj 2018

Grattis älskade son!


Hela 49 år sedan han föddes, mitt enda barn! Och nästa år ska han fylla 50, min älskade son! Det är nästan ofattbart. Det känns som igår när jag tog studenten med jättemage och födde barn dagen efter - snacka om timing! 


Tre underbara barnbarn har han gett mig också - tack för Isabelle, Leo och Zion! Grattis på födelsedagen min son! 
Så har jag ju fått några extrabarn under årens lopp dessutom. Lotta. Och så kom Annelie. Och Johanna. Och några till faktiskt. Jag känner mig välsignad med barn, trots att jag bara fick ett "eget"!


Ännu en strålande dag, som gjord för att äta jordgubbar med vispgrädde som mellanmål. Svenska var de inte, men oj så goda! Kanske jag köper mera jordgubbar i morgon........


Årets första tomat är i det närmaste klar att skördas. Det måste väl vara tidigt - den sista maj? Och fler är på gång......
Outdoor Girl heter den här sorten, fast den får inte stå utomhus - den får vara i växthuset.


Chili. Big Jim. Undrar just hur stor den tänker bli.......


Snake bite. Låter väldigt starkt...... Det ska bli spännande att prova så småningom......


Blomkål - jag trodde nog aldrig att det skulle bli något av de pyttesmå plantorna jag satte i växthuset för ett tag sedan, bara på skoj! Men nu börjar de bli megastora.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar