söndag 6 maj 2018

Ljuvligt!


Tänk att få vakna till sol och 11 plusgrader! Det är lycka, det! För första gången den här våren har vi inte haft värmefläkten på i växthuset. Den lär ha kostat oss en del sedan vi satte dit den och körde den varenda natt, och till och med på dagen ibland när det var riktigt kallt. Nu  kanske vi slipper den. Men för säkerhets skull får den stå kvar i växthuset.......


Morgonrunda. Det ser bra ut.........


Idag tog jag ut vår fina kristallkrona som jag ärvde av min pappa. Den behövde rengöras, och det gör man väl enklast utomhus. Nu blänker den!


Därhemma vid lägenheten hade vildtulpanerna slagit ut på riktigt.


Märkligt att inte rådjuren har repat dem. Men det är jag glad för, för dem är jag rädd om!

Vi har haft en alldeles ljuvlig dag! Tommy har byggt på hönshuset, och jag har pulat med lite av varje. På eftermiddagen kom Eva och Åke och åt middag med oss - vildsvinsstek! Gott var det........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar