torsdag 26 oktober 2017

Snöpinnar och finväder


En ny sväng till Krokfors. Den här gången ringde vi snickaren först för att höra om han var på plats. Det var han, i alla fall ett par timmar till.
Medan han och Tommy tittade på virke vandrade jag omkring i vackra Krokfors en stund. 


Snöpinnarna är uppe sedan flera veckor redan här i Dalsland. Det är väl lika bra - vem vet när snön börjar rasa ner! Det kan hända när som helst, även om det var riktigt finväder just idag - 10 plusgrader, strålande höstsol och alldeles vindstilla! 


Fast nästa vecka ska visst nattfrosten komma. Då är det väl inte länge kvar innan det är minusgrader på dagarna också. Och snö. Och vinterdäck..... 
Men fortfarande blommar de afrikanska margueriterna, precis som de har gjort i ett halvår nu!


Fågelholken! Den tänkte jag på i morse när jag vaknade. Den ska upp på den nyrenoverande väggen på uthuset, men först måste vi måla. Och det kan vi nog inte göra förrän till våren - nu är det nog för sent..... Men det måste bli klart innan fåglarna börjar leta boplats!


Hönshuset är påbörjat. Det ska också göras klart i vår innan våra nya husdjur kan flytta in....


Vare gång vi lämnar stugan på eftermiddagen tror jag att jag har sett det sista av slingerkrassen. Varje gång vi kommer tillbaka, efter en dag eller två, blommar de nästan lika fint.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar