tisdag 31 oktober 2017

På plats



Igår hämtade vi virke till hönshuset (och kanske till lite annat....) Ingen släpkärra var hemma, så allra först åkte vi till Bengtsfors och hyrde en. Att lasta den tog en bra stund. Det var en bit från virkeshögen till släpkärran. Och tungt var det. Och många var de, de där brädorna i olika storlekar och längder. Ungefär 35 tror jag - jag tappade räkningen ett tag! Så lastade vi av och lade allt på infarten, och sedan var det dags att åka till Bengtsfors igen och lämna tillbaka släpkärran. Sedan orkade vi inte mer den dagen......

Men i morse var det nya friska tag! Nu, efter ett antal timmar, är allt virke på plats längst upp på tomten, alldeles vid skogsbrynet, i skydd för stormvindar och täckt med plåt som skydd för regn. Dessutom är en del redan tillsågat. Nu är jag trött i hela kroppen, och ont gör det både här och där. Jag somnar nog ovaggad väldigt tidigt ikväll! I morgon ska jag ta det lugnt tror jag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar