söndag 22 oktober 2017

Skitvädersfördelar


Så täcktes hon för vintern, Skönheten. Och nu är nog alla båtar vintertäckta där nere på varvet - nu är båtsäsongen över. Undrar om vi har en ny båt till våren? 


Vi hade tänkt oss en längre promenad idag, men det kändes inte så lockande i 6 grader och duggregn. Men en liten sväng tog vi i skogen bakom stugan i alla fall - kanske en av de sista, för väldigt snart ska skogen runt stugan avverkas. Kanske är den borta när vi kommer tillbaka från Cypern........


Skitväder har sina fördelar. Jag har ägnat två dagar åt min bok och försökt dra ut på den så länge som möjligt, för jag vill inte att den ska ta slut. Men idag läste jag ut den, och nu längtar jag till nästa del, som jag tror kommer nästa höst.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar