fredag 13 oktober 2017

En bit silvertejp


Det smyger sig på oss, mörkret. Framåt kvällen insåg jag plötsligt att dagen har krympt alldeles väldigt på sista tiden. Jag var tvungen att kolla min app - Solen! Och jodå - nog har dagen krympt alltid - solen upp 07:44 idag, och ner 18:09! Undra på att jag sover längre än vanligt på morgnarna - det blir ju aldrig ljust!


Våra slappa förmiddagar blir allt längre tack vare det. Idag hann klockan bli närmare 13 innan vi åkte till stugan. Fågelhuset måste ju fixas! Några spik, så var problemet löst. I alla fall tror vi det. Det vill väl till att hackspetten ska kunna dra ut stora spikar! Småfåglarna blev glada.........

Tommy tog en promenad. Jag ville inte gå med genom skogen, (älgflugorna!) så jag stannade vid stugan och klädde in våra äppelträd för vintern.


Blåbärsbuskarna fick samma behandling, och våra nya buskar som vi köpte i somras likaså. Dem gillar rådjuren - de har tuggat i sig massor redan! Men inte nu längre tror jag - de gillar inte bärnät!


Växthuset bommade vi igen häromdagen. Med silvertejp! Men den nedersta spärren var borta idag.


Vi hittade den en bit bort. Rävungen hade tydligen haft lite kul med en bit silvertejp........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar