tisdag 24 oktober 2017

Radio Väst i Gustavsfors



Regn hela dagen var det sagt. Fast så illa blev det faktiskt inte. Vi tg en tur till Krokfors för att se om snickaren var hemma. Tommy behöver lite mer speciellt virke till hönshuset. Men han var inte där. Vi får väl försöka en annan dag då. Det är ingen brådska. Det är långt till våren........

Vi hämtade mer ved vid stugan - den går åt! På eftermiddagarna brukar vi elda en stund - det är så mysigt! Och så passade jag på att räfsa lite löv medan Tommy drog plåtarna som vi fick av grannarna upp till verkstan. Men så småningom blev det lite väl blött och regnigt, så vi åkte hem,


med ett snabbt stopp vid affären. Fast det blev inget snabbt stopp.  Radio Väst, som firar 40-årsjubileum, var där, och plötsligt var jag i direktsänd radio!


För tillfället var jag enda kunden i affären, och Optimist-Ingela och jag blev intervjuade, bara sådär! Bilden tog Ingela, och jag får nog låna den (hoppas jag.......) 

Typiskt Gustavsfors! Här kan det hända vad som helst när som helst........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar