torsdag 13 juli 2017

Vallmo!


Inte visste jag att det fanns så många olika sorter och färger! Varje dag kommer det nya, den ena vackrare än den andra. De enda jag saknar är barndomens enkla orange och röda som växte ute i åkrarna. När jag var liten gick vi ut i åkern för att plocka några. Bonden blev rasande, och vi sprang därifrån, livrädda. Där försökte vi aldrig plocka vallmo mera.....................




Jag hittade en krok under taket. Där måste jag hänga något..................


Nästan hela dagen tog det för Tommy att få upp den där hängrännan. Inga mått stämde. Fast till slut lyckades han trixa till det, trots att det såg riktigt mörkt ut ett tag. Och jag är inte till mycket hjälp i de där lägena - fast jag är bra på att hålla när det behövs. Och det gör det rätt ofta...................

Och nu kommer nästa projekt - den där knuten ska skrapas och fixas och så småningom målas. Nu är det påbörjat.....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar