fredag 21 juli 2017

Besök. Och besök igen.


Jag glömmer ju aldrig att ta bilder. Men igår gjorde jag det. Syster Gittan och hennes Kenny kom en snabbis tidigt på förmiddagen. Kanske hade inte min hjärna vaknat riktigt. I alla fall glömde jag att ta bilder..... Men det var så kul att träffa dem - det var längesedan sist! En snabb kopp kaffe och lite prat hann vi med innan de var tvungna att åka hem!


Idag kom nästa besök - Kent, Tommys gamla kompis. Vi hämtade honom i Bengtsfors tidigt på förmiddagen och passade på att göra lite nödvändiga ärenden samtidigt. Bits, till exempel.....

Flera getingbon hade vi på vinden. Nu har vi inga kvar. Lite vågat av Tommy..... Nu kan han snart dammsuga upp råttskiten - förhoppningsvis........

'
Men nya bits kunde Tommy äntligen göra färdigt bänken som ska stå på bortre gaveln. Vit skulle den vara hade vi tänkt. Men efter lite eftertanke insåg vi att det inte var någon bra idé. Den ska ju användas till förvaring - hur smart är det att måla den vit då? Nä - svart fick det bli!


Och visst blev den snygg när jag hade målat om den? Nu ska den bara torka också. Det tar väl några dagar med den där tråkiga linoljefärgen förstås. Men det är bara att ha tålamod......


Det blev en sen middag. Och det blev middag framför TV:n, något som inte hör till vanligheterna här. men vad gör man när de svenska fotbollstjejerna spelar match mot Ryssland (och vinner med 2 - 0!)  Glada var de, killarna......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar