tisdag 4 juli 2017

Kusinbesök och avundsjuk!


Idag fick vi besök - kusinen Gert och hans Christina hälsade på. Det var flera år sedan vi sågs senast, så det var riktigt kul att träffas!



En fantastisk bukett hade de med sig med bland annat stjärnflocka som jag också skulle vilja ha i vår trädgård....... och så hembakta bullar! 


Det blev fika förstås - på utsidan i underbart sommarväder. Och så blev det rundvandring, både ute och inne. Och så blev det en hel massa prat i några timmar innan vi upptäckte att klockan hade sprungit iväg alldeles väldigt mycket. Christina och Gert fortsatte sin dagstur, och vi återgick till arbete.............. Tommy fortsatte med den nya bänken,


och jag tog en sväng till lägenheten för att vattna blommor och titta till den. Då ringde grannen till höger och undrade om jag ville komma och titta på hennes krolliljor. Det ville jag!


Hon har en hel äng med krolliljor, både vita och rosa! Jag, som har en enda (två av tre har ju rådjuren bitit av.............) blev svårt avundsjuk! Men jag får några av henne när de har blommat färdigt, så nu är jag glad!


Hon har andra vackra ängar också..............


och blommor och buskar som jag inte har sett tidigare,


och stjärnflocka har hon också, i mängder. Och det kan jag också få när de har blommat färdigt!


Hemma igen. Och där hade den första blomman slagit ut på kaprifolen jag fick för fyra år sedan..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar