onsdag 5 juli 2017

Hörsel och..............vinter?



Det är bara ungefär 6 veckor sedan jag var på hörselcentralen i Vänersborg, och redan var det dags igen - för ett ingående hörseltest den här gången. Det tog nästan en timma, under vilken jag var totalt koncentrerad och spänd som en stålfjäder. Jag kunde knappt andas på hela den där timman - då kunde jag ju missa ett pip! Men pipen var inte det jobbigaste - det var taltestet! Det går ut på att datorn säger korta meningar och man ska upprepa det sista ordet i meningen. Ni som har varit med om det vet hur jobbigt det är, speciellt som man samtidigt har en massa brus i öronen! Det blev rätt många gissningar kan jag säga......... men resultatet blev bra! Hälften av orden var rätt! Ja - det räknades faktiskt som bra.................
Nu väntar en omtest av högerörat i slutet av augusti. Men just nu verkar det som om jag har en lätt till måttlig hörselnedsättning..................


På hemvägen hamnade vi i konstigt väder - en riktigt blåsvart himmel, blixtar och solsken, och så en störtskur ibland innan solen kom tillbaka.


Men.................. vad är detta?


Här var det inte lite vitt -här var det snödrivor! Eller kanske inte snö - snarare hageldrivor. Men riktigt skumt såg det ut, den femte juli, mitt i solen..................

Som tur var strålade solen från en klarblå himmel när vi kom hem, så det blev shorts och linne och fika på utsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar