tisdag 20 oktober 2015

Vila


var vad jag gjorde igår. Hela dagen. Det tar på krafterna att tillbringa en och en halv timma i tandläkarstolen en söndagskväll. För att inte tala om all spänning innan. 
Jag slocknade tidigt igår kväll. Och sov i 10 timmar! Det är inte så vanligt.......


Det enda jag orkade med var en sväng till Gittan, som fyllde år i somras. Då var vi inte hemma. Men en blomma måste hon få i alla fall - bättre sent än aldrig! Och fika och en pratstund blev det också innan vi gick hem och jag stupade i soffan en stund.......


Men idag var jag lite piggare, så en sväng ut till västsidan kändes som en bra idé. Alla hästarna fanns på plats, men det var ingen fart på dem. De vilade


och vilade


och vilade!


Fast man kan beta i liggande ställning också......


Vila


och mera vila.


Vi måste ha kommit mitt i middagssömnen!


Fåren däremot vilade absolut inte. De vandrade runt på Et och åt, och åt, och åt. Oj, så många får - ett fyrtiotal räknade jag till. Det lär finnas en bagge bland dem också nu, men honom såg vi inte till bland alla tackor.


Vi satt en stund ute vid strandstenarna och tittade ut över ett alldeles tomt hav och en vacker himmel. Sedan vandrade vi tillbaka och fick eftermiddagsfika hos Monica och Per- Erik, och en lång pratsund. Det var ett tag sedan.........

1 kommentar:

  1. Tack för titten - om inte förr så ses vi när ni kommer hem igen 😊

    SvaraRadera