tisdag 13 oktober 2015

Mera ljus!


I förmiddags kom grannen med en bukett kärleksört till mig. De flyttade hem igår, men kom tillbaka en sväng idag för att hämta det sista, och då kom hon ihåg att jag gärna ville ha kärleksört i vår trädgård. "Bara stoppa ner dem i jorden, precis som de är", sa hon. Så det gjorde jag, på några olika ställen. Nu får vi se vad som händer........


Sedan fortsatte jag med trädgårdsarbete i några timmar. Dahliaknölarna är uppe. Det är gladioluslökarna också. Nu ska de bara torka lite, och sedan får de flytta in i grannens källare, frostfritt och mörkt!
Sedan ägnade jag några timmar åt att klippa ner ett antal ormbunkar. Vi har några stycken...... Egentligen behöver de kanske inte klippas ner, men de är bruna och slemmiga och trista på våren, så det är inte vidare kul att se på dem. Då tar jag hellre det jobbet nu på hösten. Nu efteråt ångrar jag att jag inte räknade dem! Våra företrädare i Drömstugan måste ha älskat ormbunkar........


Tommy hade inomhusjobb idag. Fönsterbelysningen skulle upp, äntligen! Den har legat urkopplad sedan fönsterbyte och allt målningsjobb. Men nu var det hög tid att den kom upp igen, för det är väldigt mörkt nu på kvällarna. Men det tog några timmar att fixa till det som vi ville ha det - alltså inte som det satt tidigare.


Men nu är det ljust och fint igen, både inne och när man tittar utifrån!


Alla våra ledlampor i trädgården åkte ju in för vintern häromdagen - alla utom denna! Den köpte vi för en femma i våras, den och några till. De flesta funkade mycket kort tid eller inte alls, men just den här har lyst varje kväll ända sedan dess. Den får stå kvar - vi behöver allt ljus vi kan få...........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar