lördag 27 december 2014

Sol - och skyfall förstås!

 
Dagen började alldeles strålande! Och precis som dagarna innan så tätnar molnen framåt middagstid

 
och himlen blir alldeles blåsvart.

 
När restaurangerna och massageställena drar ner sina gardiner, ja, då vet man att ovädret inte är långt borta. Idag hann vi in under tak innan det brakade loss, vi och en hel massa andra som tyckte det var lika bra att äta lunch och vänta ut skyfallet.

 
En tur längs stranden hann jag i alla fall med innan......
Yoga? Ja. kanske det. Fast lite fel tid på dagen för min del  - det där är ju "ta det lugnt och sedan äta frukost"-tid...........

 
Och där kom eftermiddagsskuren! Samma tid som igår. Och det är inte lite regn som kommer ner kan jag säga! Sedan blixtrade det på hela himlen hela kvällen.........
 
 
Thaim Out heter en restaurang som ligger alldeles nära oss. Jag kollade den då jag gick förbi på min strandpromenad. Den såg trevlig ut, så vi testade den på kvällen. Och levande musik är ju alltid trevligt. Men för övrigt blev vi nog lite besvikna - maten var väldigt turistanpassad. Trots att jag bad om spicey Tom Yam Goong smakade den inte särskilt mycket när den väl kom. Dessutom var det dyrt! Nåja - prövar man inte så vet man ju inte........Och ont om restauranger i närheten är det ju inte....... 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar