måndag 14 april 2014

Tio av tio


pallkragar är färdigmålade! Fem av dem inuti också....... Nu är jag rätt nöjd med mig själv, och rätt ont i handleden har jag också. Och på en hel del andra ställen också, förresten. Förresten är det inte bara att sätta igång och måla - nej, först ska man ta bort alla häftklamrar som sitter fast överallt. Lossa dem med den lilla skruvmejseln och och dra ur dem med tången. Det satt väl runt femtio häftklamrar i de flesta pallkragarna - fast i en av dem räknade jag till 194 stycken! Den var nog välanvänd....Undra på att jag får ont i handleden!
Nu är det i alla fall klart - nu kommer den roliga biten! Nu ska de ställas på plats, fyllas med tidningar, kompost och jord och sedan får de stå där och vänta på sättpotatis, sättlök (röd och gul), morötter och eventuellt något mer......
Under tiden kämpar Tommy vidare med veden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar