lördag 12 april 2014

Fyra timmar


i regn och 4 - 5 plusgrader! Undrar just vart den utlovade solen och värmen tog vägen? Det första vi fick göra idag var att bära in pallkragarna i verkstan - de som har stått ute för att torka innan målning. Vi hann få in dem innan regnet var över oss. Att syssla med trädgårdsarbete en sådan här dag var inte aktuellt...... Bara så ni vet - vår utetermometer visar två grader för mycket........


Men något får man ju göra. Så - på med regnkläder och varmaste jackan och gummistövlarna och arbetshandskarna, och fram med vedklyven, för nu ska det klyvas ved!
Fyra timmar senare och ganska genomfrusen tyckte jag att Tommy skulle ta en vacker bild av mig vid vedklyven. Men kameran hade lagt av, så det blev inget med det! Kanske lika bra det förresten, för det hade nog ändå inte blivit någon vacker bild. Vid det laget såg jag ut som en dränkt katt........
Rätt mycket senare, när jag hade laddat kamerabatteriet, så tog jag en bild (på håll, för det regnade värre än någonsin) på dagens jobb. Det blev en rätt stor vedhög i alla fall!


I kväll är vi ganska blöta och genomfrusna och rätt hungriga. Fast väldigt nöjda med oss själva! Brasa i vedspisen, fiskgratäng och morgonrock - och idag är det min tur att blunda lite på soffan........

2 kommentarer:

  1. Väntar på vårvärmen här också, men snart måste den väl komma fast påsken ser inte särskilt varm ut;) Tack för trevlig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Reidun! Visst blir det en skön påsk - i alla fall om jag får bestämma!

      Radera