onsdag 16 april 2014

Idag har jag......


.......köpt mig ett par trädgårdshandskar med penséer på - passande just nu. Dessutom lastade jag in sex säckar jord i bilen när jag ändå var i affären. Och så lastade jag ur dem hemma. Och flyttade på åtta andra säckar som låg på fel ställe. (Undrar hur många kilo det blir?) 


Så ställde vi alla pallkragarna där de ska vara (efter att vi hade flyttat runt dem en del, eftersom vi inte kunde bestämma oss...), fyllde de två första med tidningar i botten, kompost och sedan jord, fyra säckar i varje! Det ser bra ut. 


De andra tre får vänta någon dag - fast vi har åtminstone kommit fram till var de ska stå någonstans. Nu saknas bara det som ska planteras....... Vi får se vad det kan bli!


När jag ändå var igång så planterade jag luktärtsfröerna i skottkärran. Nu är de också i jorden - lite tidigt, men det ska nog funka. Fast det får inte bli mer nattfrost nu - i morse var det två minusgrader och både växterna och jag slokade. Som tur var repade vi oss så fort solen hann upp över grantopparna.

Ja - så samlade jag ihop allt vårt "guld", det vill säga all nävern, i tre stora sopsäckar som ska få ligga i solen, öppna, så att nävern torkar. Det finns inget bättre att tända i spisen med!

Så har jag tvättat och lagat mat också förstås, men det gör man ju i förbifarten.........


Tommy? Han kämpade vidare med veden, med arbetshandskar idag, för händerna tar stryk när man står vid klyven dag efter dag.......

I morgon är det en speciell dag, så i morgon tar jag paus från Drömstugan och åker till Ed......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar