onsdag 9 april 2014

En bra dag - igen!


Återigen vaknade vi till en regnig dag. Och kall! 2 - 3 grader är nästan vintertemperatur.


Men vi trotsade vädret och gick ut för att jobba lite, en stund i alla fall. Tommy fortsatte med veden, och jag tog mig an ett av alla våra land. Och ser man på - när jag hade fått bort lövtäcket så stack det upp små röda saker! Vad det är vet jag inte riktigt ännu....


Ännu fler - röda de också. Jag får nog kolla bilderna från förra året om jag ska komma underfund med vad det är som är på gång här.


En ny tur till Årjäng! Och några pallar till veden lyckades vi hitta.......Gratis den här gången. Och så köpte vi en ny kedja till motorsågen och falu rödfärg till pallkragarna. Nu har vi allt vi behöver för ett tag framöver, så nu väntar vi bara på solen så vi kan sätta igång vår efterlängtade odling!


Nu är vi ganska slut efter en vädermässigt väldigt tråkig dag - men för övrigt en alldeles strålande bra dag. Vi är nöjda........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar