måndag 21 april 2014

Sommarmat och tranor


Återigen en strålande dag, som gjord för städning! Nej - skojar bara, men i morgon lämnar vi Drömstugan och det är väldigt skönt att ha det rent och nystädat när vi kommer tillbaka. Det blir bara en snabbis på tre dagar till Rörö den här gången - vi måste byta däck! Det känns lite märkligt med dubbdäck i sommarvädret. Och inte är det väl lagligt heller........
När huset var rent blev det riktigt sommarmellanmål - fruktsallad med färska jordgubbar och vispgrädde!


Annars har jag inte gjort så mycket idag - kroppen sade ifrån att den ville vila. Jag vandrade runt i trädgården förstås och tittade på allt som dyker upp både här och där i rabatterna. Jag kollade pallkragarna också, men där hade inget hänt ännu. Nej - det vill väl till efter tre dagar.......Men de här har nog slagit ut på fredag när vi kommer tillbaka - Vårkrage tror jag att de heter.


Vi såg ett stort djur på åkern på andra sidan vägen. Jag gick närmare för att se vad det var för djur - men tyvärr inte tillräckligt nära för att få en bra bild. Men det är faktiskt en trana......


Vad det har blivit grönt runt Drömstugan den här påskhelgen! Hoppas att solen fortsätter skina hela sommaren, och att det regnar på nätterna så vi inte behöver vattna.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar