söndag 10 november 2013

Fars dag


är det idag. Det känns konstigt att han inte längre finns, min pappa. Den här dagen ska man ju hälsa på och gratulera, men det går ju inte längre. Men när vi åker tillbaka till Drömstugan får jag ta en tur till graven och sätta dit en försenad farsdagsblomma i alla fall……


Idag tog Monica och jag en sväng med hundarna under den grå novemberhimlen. Inget regn - den varan fick vi alldeles tillräckligt av igår! Det var inte utan att det syntes! Stigen var väl snarare en flod…...


Skor var ingen bra idé. Men gummistövlarna är 20 mil bort. Jag får kanske skaffa ett par till. Fast Olga tyckte att det var roligt. Hon klarar sig bra utan gummistövlar, hon!


Vatten, vatten överallt!


Ersvan, som var i det närmaste uttorkat tidigare, höll på att svämma över.


Aningen av en solglimt fick vi i alla fall, där nere vid strandstenarna.


Varmt var det inte. Nästa gång blir det vantar och varma kängor…...


När jag vandrade hemåt efter kaffe och pratstund var kvällen på väg - och klockan var inte ens fyra! November borde förbjudas…...

1 kommentar: