fredag 22 november 2013

Återanvändning


kallas det! Häromkvällen fick jag den här bilden - en nybadad, glad Zion i Leos gamla pyjamas. Zion,  7 månader gammal - lika gammal som Leo var när jag köpte den här till honom på marknaden i Karon,Thailand, 2005, bara två månader efter tsunamin. Jag vill minnas att jag betalade sådär 20:- för den (och några till köpte jag, för de var så söta, och så billiga!) 


Leo växte ur den för rätt längesedan...... Och tsunamin har han nog ingen koll på! Däremot har han ju faktiskt varit i Thailand i tre veckor för ett par år sedan. Men någon pyjamas köpte han inte - det fanns väldigt mycket annat som var roligare!


Dagen har varit väldigt trist. Som vanligt när jag ska till tandläkaren så går hela dagen innan jag är hemma igen. Och dyrt blir det, som vanligt. Och ännu dyrare kommer det att bli inser jag, för nu måste det till en specialbehandling som jag inte hade räknat med. Så nu stämplar jag ut för idag, och hoppas på att morgondagen blir trevligare.....Den kan väl knappast bli sämre i alla fall.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar