tisdag 19 november 2013

Inte glömma.......



.....i år! Det gjorde jag förra året. Men jag klarade mig från influensa i alla fall. Men man ska inte vara för säker! Nu har jag ju fyllt 65 och ska vaccinera mig, punkt och slut, enligt alla rekommendationer. Kanske borde jag tänkt på det igår, när jag ändå var på Öckerö, men då fanns inte tanken där.....


Förresten är det ju inte vaccinationer på måndagar, även om jag tror att jag kanske hade fått den där sprutan ändå, om jag nu hade stannat till och frågat på VC......

Bild från webben

Nu är det i alla fall gjort, och snabbt och lätt gick det, även om sköterskan föredrog att sätta sprutan i vänsterarmen 


eftersom hon inte ville sticka i min tatuering!
Men det fungerar säkert lika bra - ingen influensa för min del det närmaste året!


Innan jag åkte hemåt igen tog jag en sväng till fiskaffären. Räkbomb! Kan väl passa bra i kväll till fotbollen. Ja ja - jag ska också titta - för en gångs skull!


En timma på Burö. Så kan det bli. Men trots diset syntes Marstrands fästning riktigt bra........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar