onsdag 27 november 2013

Thailandsvärme!


Jag var tvungen att kolla upp den där hägringen lite närmare - ser vi sjön eller är det en synvilla? Men faktiskt - går man lite närmare så här mitt på dagen så är det faktiskt sjön! Så visst har vi sjöutsikt. I alla fall en glimt från köksfönstren......


Dagen har varit mild, men rätt sur. Fyra plusgrader, vilket gör att vi kan hålla värmekostnaderna nere betydligt mer än förra året vid den här tiden. Och ved har vi ju gott om! Idag har vi eldat hela dagen - ett vedträ då och då. Vedspisen är gammal, och det finns inget spjäll, så det går inte att ställa in den, utan det är bara att elda - idag så lite som möjligt utan att det slocknar. Det blir varmt! Nu har vi närmare 30 grader i rummet - rena rama Thailandsvärmen! Och apropå det - nu är det bara 57 dagar kvar till avresa........ Den går fort, tiden! Snart är det dags att åka till thailändska konsulatet och ansöka om visum. Försäkringen ligger säkert därhemma i postboxen - bara att betala och se glad ut........


Ja, jag vet! Jag har tagit ett antal bilder på solnedgångar här. Men jag kunde inte låta bli - idag var den så fantastiskt vacker.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar