lördag 19 oktober 2013

Konstigt......


.....men varje gång vi kommer hit sover jag jättelänge på morgonen! Idag vaknade jag 8.30 - det är sent!  För att vara jag i alla fall........Jag tror att jag slappnar av väldigt bra här - inte för att jag är särskilt stressad i vanliga fall, men något speciellt är det. Strunt samma - jag sover som ett barn - punkt!


Men när jag vaknade kände jag mig full av lust att göra något handfast. Trädgården......Nu har jag tokvattnat några av rhododendronen och krattat ihop mängder av löv och täckt dem med. För det har jag läst att man ska göra inför vintern. Förra vintern höll på att ta kål på dem allihop, så det är väl värt ett försök i alla fall. 
Tommy sågade ved större delen av dagen - vi har ju en del att ta hand om.........
Grannarna kom samtidigt som vi igår - de kommer för älgjaktens skull vid den här tiden på året. Och idag var det dags - älgjaktsstart! Och nog fick de åtminstone en älg alldeles i närheten av oss! I morgon fortsätter de, och kanske på måndag också. Bäst att ha varseljackan på sig utomhus........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar