onsdag 16 oktober 2013

Det tusende


blogginlägget skriver jag idag, sedan jag började blogga den 28 januari 2010! Det trodde jag väl inte att jag fortfarande skulle hålla på, tre och ett halvt år senare. Från början var det tänkt att bloggen skulle ersätta de dagböcker jag har skrivit (för hand!) från alla mina resor, men det var så roligt att jag fortsatte skriva däremellan också. Och förresten så är väl livet en enda lång resa.....
Och alla bilder...... Jag har blivit en intresserad, om än inte särskilt duktig, fotograf under tiden, eftersom det är så kul att gå tillbaka och både läsa och se vad som hände en viss dag för längesedan! Det här är den första bilden jag lade ut - ett collage från en thailandsresa som Monica och jag gjorde i november - december 2009. Och nu väntar en ny thailandsresa om drygt tre månader......


Men ännu så länge njuter vi av en fantastisk höst på Rörö! Idag var ljuset annorlunda - 


med en skarp gräns mellan grått och klarblått.


I morgon ska det visst bli ihållande regn - inget som jag ser fram emot direkt. Fast det måste ju komma, regnet, förr eller senare. Så länge temperaturen håller sig på rätt sida nollstrecket får jag väl vara nöjd. 


Och på fredag lämnar vi tillbaka Luna till hennes matte och tackar för att vi har fått låna henne en vecka, och sedan åker vi till Drömstugan och hoppas på att våra älgar har överlevt älgjakten.......


2 kommentarer: