måndag 11 juni 2012

Lite suddigt.......


.........var det idag efter gårdagens prövning. Till och med blåvingen som jag gjorde ett antal försök att fånga på bild fick aningen suddiga vingar - jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske var mina armar lite darriga efter allt bärande igår, eller kanske berodde det på att han, varje gång jag knäppte, slog ihop vingarna. Men han flög i alla fall inte iväg. Och visst är teckningen alldeles fantastisk i alla fall! Och vilka antenner! 


Monica drog med oss ut, annars hade vi kanske blivit sittande efter en sen, sen frukost! Men varje gång är det lika härligt att komma ut. Och hundarna tycker likadant!


Nya naturfynd hittar jag varje dag, Vad detta är vet jag inte, men vacker är den, ljusrosa och nästan helt utslagen.


15 plusgrader och sol bakom molnen - det är bara att gilla läget. Den riktiga sommarvärmen låter fortfarande vänta på sig......Vi hoppas att den kommer i början av nästa vecka då, för då är det dags att göra sista rycket med båten - för så fort midsommaren är över ska den till Rörö! Har vi i alla fall tänkt..........


Hallonen blommar! Och är man snabb i vändningarna kan det kanske bli hallonsylt i år........


Ute är det helmulet, och inne också, för Sverige ligger under mot Ukraina i sin första match i EM. Det ser inte bra ut. Men så länge det finns liv (och tid kvar) finns det hopp................





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar