tisdag 5 juni 2012

Hemma.....Rörö.........


Ett dygn hemma - det känns som om jag har varit borta väldigt länge! Men det har hänt en del på de där fem dygnen, det konstaterade jag när vi kom hem igår eftermiddag. Syrenerna är slut. Det gick fort i år. Jag brukar hinna plocka in i alla fall ett par tre buketter (som är vissna efter två dagar) innan de har blommat färdigt. Men i år hann jag bara med en. Jag tycker nog att syrentiden är i kortaste laget.........Fast, å andra sidan har det slagit ut en massa annat, och allting är så grönt, så grönt!


Men kvällshimlen är sig lik - eller olik, eftersom den är annorlunda varje dag. Den här första kvällen var den i alla fall väldigt vacker! 


Fullmånen lyckades jag ju missa i Gustavsfors. Men ikväll var det fortfarande fullmåne, och efter ett antal försök lyckades jag få en riktigt fin bild - tycker jag själv i alla fall. Konstigt nog var molnen runt junikvällens fullmåne de enda på hela himlen!
Trots fullmåne sov jag som en stock, jag som brukar ha sömnproblem vid den tiden.......... Undrar om jag har börjar vänja mig vid ständig ledighet?


Äpplepaj med vaniljsås! Och riktigt bryggkaffe! Tack, Monica och Per-Erik - det var SÅ gott!


Fotboll på TV (Sverige - Serbien, och vi vann med 2 - 1!).Fast jag tittade inte - jag hade annat för mig. Kvällsutsikt på Rörö är bättre än vilken fotbollsmatch som helst.........  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar