söndag 22 maj 2011

..........och Vinterhatarklubbens vårmöte del 2!


Har man sådär 18 - 20 timmar på sig är det inte sova bort tiden som gäller! Nej - upp tidigt, frukost 8.30, (fast den tog en stund!) och ut på långpromenad! För nu ska alla se hela Rörö! Så, min vana trogen, tog jag med gänget på en sightseeingtur vilket de ville eller ej. Fast jag tror att de ville faktiskt.
Hamnen var full av segelbåtar - visst var det fint väder,men så många............ Det visade sig att någon båtklubb hade samlats i Rörö gästhamn - det upptäckte vi på promenaden. De skulle gå tipspromenad - det var lappar med frågor både här och där............



Men vi struntade i frågorna och njöt av fint väder (tack för det, vädergudarna!) och fantastiska vyer, som jag aldrig vänjer mig vid och som de andra såg för första gången.



Ersvann - mitt i alltihop! 



Ute på västsidan - lite vila för trötta ben och lite fotograferande där på stenstranden........



Nästan lika fotogalen som jag - hon tar bilder på allt!



Men det är ju inte varje dag man hittar en sådan fantastisk tuva med trift!



Alla på väg mot toppen - Gröna kryssvägen förstås - den är ett måste!



Och i  den lilla dammen där uppe är näckrosorna på  gång..........



Tillbaka i bebyggda trakter träffade vi Mistel. Hon hade gott om mat (jag är kattvakt också!) och blev oerhört glad att se oss alla! Men det går ingen nöd på henne - hon hade passat på att sova i Kerstins knäveck i lillstugan hela natten. Och Kerstin som är lite kattallergisk........... Fast Mistel tålde hon.



Och inne på ön blommade syrenhäckarna för fullt! Och doften, doften,,,,,,,,,,,



Den här är alldeles alldeles underbar tycker jag, som är skyltfreak. Vilken fantastisk väderstation - klar och tydlig - inga som helst tveksamheter om hur vädret är.............



Och missionsbåten Elida gick förbi när vi var på väg till Apelvik - premiärtur för året kanske?



Efter  nästan tre timmars vandring i berg och på vägarna var vi hungriga! Men jag hade beställt rödspätta till alla innan vi gav oss iväg, så det var bara att gå in på Fiskeboa och vänta lite, så blev vi serverade. Och oj vad det var gott! 



Och så var det dags för alla att ge sig iväg! Underbart är kort...........Men vi ses i september igen!

Och idag är det söndag, regnskurarna avlöser varandra, det blåser mycket av och till, och åskvarning är utfärdad. Jag tar det lugnt och njuter av tillvaron.............

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni ser ut at ha spenderat! Nassor av frisk luft, färgprakt och väldoft riktigt syns hur god fiskmiddagen var! Tusen tack för ditt mejl. Än har jag inte gått in och kollat adressen du skickade men var säker på att jag kommer att göra det. Hoppas att vädret håller i sig imorgon kram Ingela

    SvaraRadera
  2. En härlig helg helt enkelt!! :)

    SvaraRadera
  3. Jag ser och förstår att ni haft en riktigt lyckad helg...snart är jag hemma igen och då får du berätta mer....

    SvaraRadera