måndag 16 maj 2011

Veckan börjar bra!


För äntligen kom den - min bloggtidning som jag väntat på i nästan 5 månader! Och tidningen visade sig vara en bok - pocket, modell större! Den innehåller hela min blogg för 2010, med bilder, kommentarer och allt! Det är en strålande affärsidé - speciellt som min blogg är en sorts dagbok som jag gärna vill bevara. Och man vet ju aldrig om bloggen försvinner ut i rymden, precis som ett av mina inlägg gjorde under de dagarna Blogger låg nere nyss (i alla fall har det fortfarande inte kommit tillbaka, så det flyter väl omkring därute någonstans...........) Riktigt fin är den, min "bloggbok", och riktigt nöjd är jag! Så förhoppningsvis kan jag göra likadant med det här årets blogg - det är väl värt pengarna!



Mina planteringar börjar arta sig riktigt bra! Nu har plantorna stått ute i en vecka och fått vara med om både strålande sol, regn och kylslagna nätter, och de verkar klara det mesta fint. Tomatplantan har börjat blomma..........



Chiliplantorna ränner iväg på höjden och har fått stöttning av ett par kompostgaller för att inte brytas av om (när?) det kommer stormvindar..........



Den här har satt sin första frukt...........



Alla ser faktiskt ut att trivas riktigt bra! Jag måste nog gå runt till grannarna och kolla deras plantor också! Jag är lite orolig för dem.......... Nä, skojar bara - de tar säkert väl hand om dem!



En intensiv och rolig vecka väntar. På onsdag åker Monica och jag för att hälsa på Malee Gardengrannen Yvonne. Där stannar vi till dagen efter, så det lär bli en lång, sen natt med mycket Thailandsprat, skratt och härliga minnen!



På fredag kommer halva Vinterhatarklubben hit och ska tillbringa ett dygn här på Rörö - det är dags för vårmöte! I maj firar vi att vi har överlevt denna förfärligt långa och kalla vinter (även om jag väl måste säga att jag har klarat den ganska bra tack vare en månad i Thailand. Förutseende och planering kallar jag det!)



Och med lite tur så står alla syrener i full blom det dygnet - så här ser de mest utslagna ut idag på eftermiddagen! Och mängder med blommor har de flesta syrenbuskarna och träden! Och här börjar dofta alldeles underbart...............

4 kommentarer:

  1. Snyggt omslag också :) Och fina syrener i nutid!

    SvaraRadera
  2. När jag en morgon skrev till dig att syrenerna inte blommade här, så hade jag fel, för på 0-tid på morgonen hade de gått från hård knopp till utslaget. Läckert för öga och luktsinne!!

    Lena kommer hem för några dagar i nästa vecka... och då har hon med sig ytterligare ett jättelass med galgar. Sedan jul har de här 3 ggr + några set i min egen packning. Buiseness passagerarna får ju ta med sig 69 kilo!!!! bagage! Och, klart att de ska ta med sig!
    Summa summarum: Ingen i och runt Göteborg, som är galgsugen,behöver bli utan!
    Kram/Doris

    SvaraRadera
  3. Britt-Marie: Visst är omslaget snyggt? Det kan väl inte bli annat i den omgivningen........
    Doris: Jag sprider ryktet om galgar..........

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är lika lycklig jag...våra fina bloggböcker. "Bara" fyra månader på tryckeriet...inte illa!

    SvaraRadera